SELAMAT DATANG KE onlyady.blogspot.com :)

rss

Thanks Guys~

My photo
Terima kasih kepada semua follower dan pembaca setia yang sudi melawat blog Ady.Blog ady ni tak memaksa kawan2 untuk "comment" dan kepada yang sudi komen blog Ady,thank you!ady sangat2 menghargainya.. muaaaahhhh~~love u all

Saturday, May 1, 2010

10 Kelebihan Windows XP Service Pack 2 (SP2)

Hai tawan2! yay~fuh..pnt betul harini sbb ady baru balik dari taekwondo demonstration..even penat sekali tapi best sgt sgt sgt!~heee fwes of all thanks cuz sudi bace post ady nih!..
haaaa..kali nie ady nak cerite tentang.......

10 Kelebihan Windows XP Service Pack 2 (SP2)

Melindungi komputer kawan daripada lampiran yang merosakkan
Setiap kali kawan-kawan menerima sisipan atau lampiran tidak selamat dan berpotensi mengandungi virus, SP2 akan memberi amaran. Virus-virus ini boleh merebak melalui Internet Explorer, Microsoft Outlook Express, dan Windows Messenger...huu~coool~

Meningkatkan privasi kawan-kawan ketika melayari Web
SP2 membantu melindungi maklumat-maklumat peribadi pada PC dengan penyelarasan keselamatan kepada fail-fail dan bahan yang dimuat turun menggunakan Internet Explorer.

Mengelakkan muat turun bahan tidak selamat
Internet Explorer Information Bar memantau dan memberi amaran bahan-bahan yang mempunyai potensi virus setiap kali Internet Explorer memuat turun bahan-bahan tersebut. Kawan-kawan diberi pilihan untuk menyekatnya daripada dimuat turun melalui fungsi ini.bagus bukan?;)

Mengurangkan pop-up yang tidak menyenangkan
Internet Explorer Pop-Up Blocker menjadikan pelayaran Internet lebih mengasyikkan tanpa gangguan iklan-iklan yang muncul setiap kali membuka laman-laman tertentu.

Perlindungan firewall sepanjang komputer digunakan
Windows Firewall dalaman dan berkuasa ini akan diaktifkan secara semulajadi setiap kali komputer dibuka. Ini membantu melindungi Windows XP daripada virus dan cecacing yang disebarkan melalui Internet.huu..nasib baik tade cacing tanah~haha

Mengawal sendiri penyelarasan keselamatan
Windows Security Center membolehkan kawan-kawan melihat dengan mudah status keselamatan dan menguruskan penyelarasan keselamatan utama dari satu tetingkap..waaa,;)

Mendapatkan pengemaskinian perisian dengan mudah
Automatic Updates Windows XP yang ditingkatkan memudahkan kawan-kawan mengakses pengemaskinian Windows. Sebagai tambahan, teknologi baru telah dimasukkan bagi membantu pelanggan dial-up mendapatkan peningkatan dengan lebih berkesan.

Membantu melindungi alamat e-mel
Ciri tambahan Outlook Express membantu mengurangkan kemasukan emel-emel tidak diingini dengan menghadkan kebarangkalian alamat emel kawan-kawan digunakan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

Bertindak terhadap kemusnahan disebabkan pelayar tambahan
Add-On Manager di dalam Internet Explorer membolehkan kawan-kawan melihat dan mengawal dengan mudah penambahan bagi mengurangkan potensi kemusnahan dan menikmati pengalaman perayauan tanpa masalah.waw!nice rite?..

Tanpa wayar dengan lebih mudah
SP2 meningkatkan sokongan untuk tanpa wayar dan meringkaskan proses pencarian dan penyambungan rangkaian di rumah mahu pun di luar.haaa..yg nie bagus sbb nak on9 kat toilet pun dipersilakan,hahaha~joke~

Hmm..nampak tak?bagus bkan Windows XP Service Pack 2 (SP2) nih..pandai2 lah kawan2 nak nilai macam mane ok?hee..ok la kawan2,ady da ngantuk,nak masuk tido..pnt sgt nie~penangan demo taekwondo pagi tadi,kaki pulak sakit~ok..nyte2~wait for my next post ok?!..daa..muah~ :)

2 comments:

MiJiE BLoG said...

service Pack 2 xbez..services pack 3 baru bez..:)...tp ok jgk bkn nye bnyk kelainan pun..heheh..nice :)

fadlyhady said...

haha..thanks 4 the information :)

Related Posts with Thumbnails

RAKAN BLOGGER